Szeretnéd optimalizálni a posztjaid a kereső-motorok számára? A weblapodnak megvan rá az esélye, hogy az első oldalon végezzenek a Google-on, de ez nem megy anélkül, hogy a Google tudná, milyen kulcsszavakra kerüljön előre az oldalad. Ebben a cikkben megosztjuk veletek a mi On-Page SEO listánk, amit ahhoz használunk, hogy egy oldal előrébb kerüljön a keresési eredményekben.
Mi az az On-Page SEO?
Az OFF-Page SEO olyan dolgok összessége, amit azért teszel, hogy javítsd az off-site-od rangsori besorolását, mint visszamutató linkek és megosztások a közösségi oldalon. Ezeket a jeleket használja a Google hogy beazonosítsa az oldalad engedélyeit, és hogy hányadik helyre fog kerülni a keresési eredményekben.
Az On-Page SEO pedig azokat a dolgokat jelenti, amikkel megmondod a Google-nek miről szólnak a posztok az oldaladon, és milyen keresési feltételekre kellene a listák élén szerepelnie. Van pár dolog amit on-page tehetsz, melyek segíthetnek magasabb rangot elérni az adott feltételekhez azzal, hogy csökkented a visszafordulási arányod, növeled az átkattintási arányod, növeled a tartózkodási időt, stb.
(Ne aggódj, a poszt további részében megmutatjuk, majd hogyan teheted mindezt.)
Kezdeti Beállítások
Először is tenned kell néhány kezdő beállítást az oldal prioritásában, hogy optimalizáld az egyedi posztjaid és oldalaid. Ezeket a lépéseket csak egyszer kell végigcsinálnod és ezután már jó vagy.
1.Telepítsd a Google Analytics-t
Minden honlapnak rendelkeznie kell egy Google Analytics fiókkal, hogy monitorozhasd és finom hangolhasd az SEO-s erőfeszítéseid. A Google Analytics-el lehetőséged nyílik látogatói-adatokat gyűjteni az oldaladról, amelyeket felhasználhatsz jelentések készítéséhez, melyek betekintést nyújtanak, abban hogyan használják a látogatók az oldalad, és hogy teheted még jobbá az SEO-d.
Követheted mekkora keresési forgalom jön be közvetlen, és mennyi az átmenő forgalom, monitorozhatod a visszafordulási arányt (mely befolyásolja a rangsorolásod) és meghatározhatod mely on-page SEO tevékenységeid voltak hatásosak a látogatottság növekedésében.
Ajánlott olvasmány: Hogyan telepítsd a Google Analitycs-et kezdőknek
http://www.wpbeginner.com/beginners-guide/how-to-install-google-analytics-in-wordpress
- Telepítsd a Google Search Console-t
Míg a Google Analitycs ad egy képet arról, hogy a látogatók hogyan használják az oldalad, A Google Search Console (korábban “Google Webmaster Tools”) arra szolgál, hogy megmutassa, hogy látják az oldalad a kereső-motorok. Minden honlap tulajdonosnak telepítenie kellene ezt a programot.
Információkat találsz arról hány látogató fordul vissza az oldaladról, hány oldal jelenik meg a keresési eredményekben, hány keresés eredményez átkattintást, az átlagos keresési pozíciódról és így tovább. Oldaltérkép felállításához is használhatod és készíthetsz robots.txt fájlt, ami segít az SEO-ban. Használhatod még hibák megtalálására és kijavítására mely kedvezően hat a weblapod SEO-jára.
Ajánlott olvasmány: Útmutató kezdőknek a Google Search Console használatához
https://moz.com/blog/a-beginners-guide-to-the-google-search-console
3.Telepítsd Google Analytics by MonsterInsights-ot
Ha van, Word Press oldalad könnyen csatlakoztathatod a Google Analytics felhasználódhoz. Csak annyit kell tenned, hogy, telepíted a Google Analytics by MonsterInsights plugint és követed az instrukciókat.
How to Use the New MonsterInsights Plugin for Google Analytics (Part 1 of 2)
4.Telepítsd a Yoast SEO-t
A Yoast SEO egy Word Press plugin ami számos funkcióval rendelkezik az on-page SEO-hoz. Ez egy nélkülözhetetlen dolog bármely Word Press oldal számára.
Ajánlott olvasmány: Hogyan telepítsd és állítsd be a Yoast SEO-t
http://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-install-and-setup-wordpress-seo-plugin-by-yoast/
5.Készíts egy XML oldaltérképet és küldd el a Google-nak
Az XML oldaltérkép egy lista azokról az oldalakról melyek az oldalt látogatók számára elérhetőek, és arra szolgál, hogy a kereső-motorok megtudják indexelni, szeretnéd az oldalakat, valamint hogy mely oldalak fontosabbak, mint a többi és milyen gyakran frissíted a tartalmakat.
Az oldaltérképek nem befolyásolják a helyed a rangsorba, azonban fontosak az SEO szempontjából, mert lehetővé teszik, hogy minden oldalt megfelelően lehessen indexelni.
Ajánlott olvasmány: Hogyan készíts oldaltérképet a WordPress-Ben
http://www.wpbeginner.com/beginners-guide/what-is-a-wordpress-sitemap-how-to-create-a-sitemap-in-wordpress/
6.Készíts Robots.txt fájlt és küldd el a Google-nek
A Robots.txt fájlban különleges utasításokat adhatsz a web feltérképező botoknak. Segítségével tudtára adhatod a kereső-motoroknak, hogy mely oldalakat kívánod indexelni, és melyek hagyod figyelmen kívül. Ezen a kereső-motorok itt fogják keresni az XML oldaltérképeket.(Hacsak nem adtad meg a Google Search Console-ban.)
Ajánlott olvasmány: Hogyan optimalizáld a Word Press Robots.txt fájlod az SEO-hoz
http://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-optimize-your-wordpress-robots-txt-for-seo/
- Telepítsd a Schema.org Rich Snippets-t
A Rich snippets lehetővé teszi számodra, hogy extra információkat adj meg a kereső-motornak, melyeket szeretnéd, hogy megjelenjenek a keresési találatban. Ez észrevehetőbbé teszi az oldalt az eredmények közt, mely növeli az átkattintási arányod és javítja a helyezésed.
Itt egy példa a Rich snippet-ből egy miniatűr kép és csillag-értékelés
A legegyszerűbb a Word Press felhasználók számára a Rich Snippets telepítésére a All In One Schema.org Rich Snippets plugin telepítése
Ajánlott olvasmány: Hogyan használd a Rich Snippets-et a WordPress-Ben
http://www.wpbeginner.com/beginners-guide/beginners-guide-how-to-use-rich-snippets-in-wordpress/
Mielőtt megosztasz:
Kész vagy az alapbeállításokkal, minden tartalmat optimalizálhatsz, melyet publikálsz. De még mielőtt megosztasz, valamit ellenőrizd a következőket…
8.Használj Google Keyword Planner a kulcsszavak megtalálására
A Google Keyword Planner egy ingyenes eszköz mely segít megtalálni a kulcsszavakat, amikre rangsorolni, szeretnéd a posztot. Láthatod, hányan keresnek rá a szóra havonta, láthatod erős vagy gyenge-e a szó, a téma alapján pedig javasol is lehetőségeket melyek közül kiválaszthatod a neked legmegfelelőbbet.
A Google Keyword Planner használatához szükséged lesz egy Google AdWords felhasználóra.(ingyenes)
9.Használj SEO barát URL-t
Győződj meg róla hogy az URL-jeid SEO barátok-e. Általában ha az URL könnyen olvasható a kereső-motor is előnyben részesíti. A cím és az URL ahol csak lehet, egyezzen meg, és kerüld a túl hosszú linkeket.(100 karakter vagy több már túl sok lesz)
10.Az URL tartalmazza a kulcsszót
Győződj meg róla, hogy az URL tartalmazza a kulcsszót, amit megcéloztál.
11.Legalább egyszer szerepeljen a kulcsszó egy H1 címkében
Ha a cím tartalmazza a kulcsszót, ez rész rendben lesz, mert a cím általában benne van a H1 címkékben.
12.Az első bekezdésben szerepeljen a kulcsszó
A Google vizsgálja, hol szerepel a kulcsszó a szövegben, ezért az első bekezdésbe mindenképp írd bele legalább egyszer.
13.A kulcsszó szerepeljen legalább egyszer az alcímben
Az alcímek címkék, mint a H2 és H3. Szerepeltesd a kulcsszavad legalább az egyik alcímben.
14.Szerepeltesd a kulcsszót többször a szövegtörzsben
Anélkül hogy ismételgetnéd a kulcsszava, fűzd bele a szövegedbe. Ennek természetesnek kell hatnia, mint egy a szövegfolyam részeként.
15.Használd a Latent Semantic Indexing (LSI) kulcsszavakat
A Latent Semantic Indexing kulcsszavak olyan keresési feltételek, amik szinonimái vagy hasonló jelentésű szavak az eredeti kulcsszóval. Ezeket megtalálod a keresési találatok alján bármely keresés alkalmával. Ezeket arra is használhatod, hogy szerepeljen a kulcsszavad anélkül, hogy másolnád a szövegeid. Még egyszer: NE ismételd sokszor a kulcsszavakat, csak legyenek a szövegbe fogalmazva.