Az utóbbi években sok változásnak lehetünk szemtanúi, és úgy gondolom már most érdemes felkészülni a weboldal tulajdonosnak a keresőoptimalizálás 2018 -as kihivásainak. Ennek aprópójából kérdeztem meg Evenich Andrást senior keresőoptimalizálót aki már bő 10 éve foglalkozik holnapok optimalizálásával, hogy mit lát, mire számíthatunk a jövőt tekintetően.
Megtisztelő, hogy megkerestél a témával kapcsolatban, és bízom benne, hogy az olvasóidnak hasznos, értékes információt tudok átadni. A 2018-ban sok érdekes és izgalmas változás lesz, aminek egy része már idén bontogatta szárnyait. És ahogy szokássá vált a Google oldaláról, biztos lesznek olyan változások, amit csak akkor fogunk megtudni, amikor már érezhető a bőrünkön.
Mobil optimalizálás csúcsra járatva
Az idei év nagy történése a mobil first index, amit október végén kezdett el élesíteni a Google. Legalább is a bejelentések alapján ez tudjuk most. Ez valószínűsíthető a 2018-ra még jobban ki fog élesedni, és ahogy már említették a keresőtől, a találati oldalon is láthatóvá fog válni a megkülönböztető címke a nem mobil barát oldalaknál. Így szinte meg se kell említenem, hogy a mobil barát verzió mennyire lesz fontos a vállalkozások számára.
A mobil SEO, felhasználói élmény, mint sebesség optimalizálás és megjelenés tekintetében lesz nagy különbség a versenytársak között. Ezek azok a tényezők, amivel képesek lehetünk jobban szerepelni a találati listában.
AMP-ra fel, sosem késő
Ezt erősíthetjük a mobilra spécin elkészített AMP oldalak amik, még jelenleg gyerekcipőben vannak nálunk, és komolyabb látogatói forgalmat nem hoznak. De ez változhat és akár már most is érdemes vele foglalkozni. WordPress weboldalak számára a megvalósítás viszonylag egyszerű, mert már léteznek rá pluginok is: https://hu.wordpress.org/plugins/amp/
Lokális helyezések erősítése
Már az idei évben nagyban érezhető a helyi, lokális találatok megjelenésének a Google keresőben. Ezt magyarra fordítva annyit tesz, hogy ha Debrecenben vagyunk, akkor, az adott kereső szóra keresve helyi vállalkozások weboldalait részesíti előnyben, a találati listában. Aki eddig ezzel még nem foglalkozott, annak azt ajánlom, ne késlekedjen.
Google találati oldal változások
Ez az a pont, amit előre nem tudunk még megjósolni sem, hogy milyen változás várható. Mivel a mobil megjelenés elsődleges szempont, így ezt a Google kereső találati listáját is érinteni fogja. Izgalmas, színes és integráció ez a három gondolat az, ami ezzel kapcsolatban megjelennek a szemeim előtt. A Facebookhoz hasonlóan a Google is várhatóan minél nagyobb erővel dolgozik azon, hogy ne hagyjuk el a keresőjét, amit ma is látható az időjárás esetében. A kereskedői szférában okozhat nagy változást a Google shop megjelenése a magyar környezetben
Hang alapú keresések növekedése
2017 -ra meg négyszereződött azoknak a keresések száma, amit nem írunk, hanem hangunk által indítunk keresést a Google keresőben. Ezek a keresések mobilon történnek. Ez az adat az amerikai felhasználókra vonatkozik, ami a következő években növekedni fog a mobil és az egyéb otthonunkba költöző okos eszközök elterjedésével. A kereső óriás nagy feladata lesz, hogy a különböző kiejtéseket valóban jól tudja majd értelmezni. Olykor elég vicces eredmények után ma már inkább pontosan értelmezi az okos telefonunk mikrofonjába mondott kulcsszót. Az Info grafikát a https://croud.com/ készítette.
360 fokban megnézhető tartalom
A VR szemüvegekkel megnézhető tartalmak optimalizálása, egy újabb verseny helyzetet fog jelenteni, mivel ez az új tartalom típus bizonyára nagyobb számban lesz a weboldalakon. Ennek a contentnek az előállításnak módja, ma még nagyon költséges, de ahogy ez változni fog, növekedésnek fog indulni a verseny. Jelenleg a hazai ingatlan hirdetési szektor kezdte el használni.
A keresőoptimalizálás folyamata nagyban hasonlít a Youtube videók optimalizálásához.
Mi lesz a spam linkekkel
A weboldalunkra mutató linkek nagyon fontosak a rangsorolásban, ezért is veszi komolyan a Google más országokban a spam linkek felszámolását. Nálunk ezzel szinte nem foglalkozik, csak gépi, vagyis algoritmus szintjén. A nagy kérdés a linképítés területén 2018-ban, hogy vajon lesz-e manuális büntetés Magyarországon? Ha igen, akkor várható egy az első Google Pingvinhez hasonló katarzis azon weboldalak esetében, amik e linképítési technikára épülnek. A másik nagy kérdés, hogy a Pingvin algoritmus mennyire és milyen irányba fog fejlődni.
Pár mondatban a hazai spam linkekről, hogy a kedves olvasó is meg tudja különböztetni az értékes linket a haszontalantól/ veszélyestől.
A linket adó weboldal jellegét kell csak megvizsgálni, milyen módon szolgál segítséget a látogatóinak. Ezt a kérdést kell fel tennünk, amikor linképítővel tárgyalunk. Ki tennénk a weboldal logóját, hogy itt olvashatott rólunk. Ha csak olyan tartalom van, amiből linkek mutatnak mindféle weboldalakra, akkor azt jól gondoljuk meg, hogy később milyen negatív hozadéka lehet ez a weboldalunk és a vállalkozásunk számára.
Andrea: Köszönöm az olvasóim nevében is az értékes információkat. Így most már rá látásunk lett, hogy a keresőoptimalizálás 2018-ban milyen irányba fog haladni. Amit én még mindig fontosnak tartok az a jó tartalom készítése és kellő módon való terjesztése.