Sikeres, sokéves múlttal rendelkező vállalkozások sem tesznek eleget azért, hogy a hitvallásuk a cég arculatában is tükröződjön. Ezzel számos lehetőséget utasítanak el. A jó marketinget nem pótolja semmi és mindig többet teremt, mint amennyibe kerül.
A cégünk a személyiségünk tükre
A cég vezetőjének személyisége, erkölcsi normái alapjaiban határozzák meg a céget. Ösztönösen saját magunkhoz hasonló személyiségű munkatársakkal vesszük körül magunkat. Ettől leszünk egyediek és maga termék vagy szolgáltatás is az üzletünknek csupán egy szelete. Amikor eladjuk a szolgáltatást vagy terméket magunkat kínáljuk és magunkat adjuk el.
A piaci verseny a marketingesek, értékesítők versenyévé vált. Egyáltalán nem biztos hogy a legjobb termék amelyet a szemed elé tesznek. ami biztos hogy jobb neki mint a hasonló kategóriájú termékeké az a marketing.
Amiről elégszer mondják, hogy kiváló minőségű, mások is csak ezt használják és szebb, okosabb, egészségesebb leszel tőle az tuti nyerővé válhat. A fő cél a termék a cég vagy szolgáltatás iránti bizalom építése és növelése.
A céges arculat kialakítása
- Sokkal könnyebb egy céget képviselni, ha egységes az arculata.
- Fontos milyen autóval érkezünk egy üzleti megbeszélésre.
- Milyen benyomást keltünk a megjelenésünkkel?
- Igényes-e a névjegykártyánk, öröm-e kézbe venni?
- Odafigyelünk-e a szóróanyag, termékismertető minőségére?
- Minden, ami vagyunk, amit képviselünk bizalmat tud-e ébreszteni a leendő ügyfélben, vásárlóban?
- Összhangban vannak-e egymással mindezek?
- Használjuk-e a rendelkezésre álló eszközeinket?
A céges arculat kommunikálja a profizmust és a minőség iránti elkötelezettségünket, amellyel a termékünket és a szolgáltatásunkat jellemzi.
Te létezel az online világban?
Az a nézőpont, hogy aki nincsen az interneten az ma nem létező, sajnos igaznak látszik. Ha nincsen céges weblapod, akkor komolytalan az üzleted. Ha ma reklámoznál, akkor az elsődleges csatorna mindenképpen az internet. az átlag földi halandó számára elérhetetlen TV reklámokat most figyelmen kívül hagyjuk a hitelességükkel vagy hiteltelenségükkel együtt.
Egy olyan cég, amelynek kiváló szakemberei vannak, modern gépeik, technológiájuk, referenciáik és minderről rajtuk kívül senki nem tud az első lépés, ha növelni szeretné a bevételeit, hogy kialakítsa az arculatát valamint online megjelenését.
Az első lépés az erősségeik megkeresése és hangsúlyozása a referencia anyagokban. Mi az, amiben jobbat-mást nyújt, mint a hasonló szolgáltatással vagy termékkel a piacon lévők. Számos értékes és érdekes információhoz juthatunk a témában a hirleso.hu online magazinban.
A legegyszerűbb marketing eszköz is sokkal többet ér, mint a nem létező
Talán még az is kiderülhet, hogy mindeddig semmilyen tudatosság nem volt ebben. Még senki nem gondolta végig és vetette papírra a cégben miért érdemes éppen őt választani.
- Milyen partneri kapcsolatokkal rendelkezik a cég?
- Milyen beszállítókkal illetve forgalmazókkal dolgozunk együtt?
- Milyen megoldásokat kínálunk a vevőink, megrendelőink számára?
- Miért éppen minket válasszon?
- Mit kap, milyen előnyöket élvezhet, ha minket választ?
A cégbemutató és referencia anyag elkészítését a legjobb, ha profira bízzuk, de amíg esetleg erre nem telik mi magunk is készíthetünk egy egyszerű változatot. Ezt PDF változatban elküldhetjük a leendő partnereinknek mellékletként csatolva hírlevélben.
A megírt anyag képezheti a weboldal készítés során szükséges szöveg egy részét.
Ha külföldi terjeszkedést is tervezünk fordítóiroda segítségét is igénybe vehetjük a többnyelvű weblapunk elkészítéséhez.
Amíg nincs pénzünk megfizetni egy weboldal készítő munkáját addig saját magunk is létrehozhatunk egy ingyenes programmal egy bemutatkozó oldalt. A tartalom legyen érhető és hiteles és az elérhetőségeken legyünk valóban elérhetőek. Amikor fontos eseményre készülünk, kiemelt figyelmet fordítunk az öltözékünkre. A vevőinkkel való találkozásra is hasonló gonddal készüljünk. Az arculat kialakításához mindenképpen érdemes szakember tanácsát kérni. Egy remekül eltalált színkombináció, grafika illetve betűtípus nagyon jó benyomást kelthet, és sokat segíthet a bizalom elnyerésében.
Első benyomást csak egyszer kelthetünk, és akiben nem bízunk az nem kelti fel az érdeklődésünket így az, sem amit kínál.
Megtérül a marketingre költött összeg?
Az egységes képnek, amit sugallunk, sokkal nagyobb értéke van, mint amekkora jelentőséget tulajdonítunk neki. Ha az egész megjelenésünkre harmónia és egységesség jellemző, akkor ezzel azt üzenjük a leendő ügyfeleinknek, hogy a „cég egyben van”. Sokféle eszközt használhatunk akár reklámtoll is szóba jöhet. Ha minden megnyilvánulásunkban benne van, hogy ügyelünk a részletekre és következetesek vagyunk, akkor azt sugározzuk, hogy mindez a termékeinkre és szolgáltatásainkra is igaz. Minden területen rend és igényesség jellemző ránk és az ő megoldandóját is ilyen nagy gondossággal fogjuk kezelni. Ügyeljünk az adatvédelmi információk helyességére, és hogy minden nyelven rendben legyen, igénybe vehetjük jogi fordító segítségét.
Mindehhez már csupán kifogástalan terméket illetve szolgáltatást kell kínálnunk és az eredmény hamarosan megmutatkozik a bevételeink növekedésében is.