A céges arculat alapvető eleme a logó. A logó vizuális kapocs az ügyfelek és a cég között. Lehetővé teszi, hogy az ügyfelek megjegyezzék a céget. Emellett garanciát nyújt a visszatérő kliensek számára: ha ezt a logót látja valaki, biztosan magasszintű szolgáltatásban részesül. A friss vállalkozások és a kisebb cégek olykor kétségbe vonják a logó szükségességét. Pedig mindenkinek szüksége van rá, aki az üzleti életben érvényesülni szeretne. Ha szeretnéd bővebben megismerni a logó jelentőségét, cikkünk Neked szól!
Miért van szükség logóra?
Először is le kell szögeznünk, hogy a cégnek egységes arculatra van szüksége. A logó ennek első eleme. Ugyanakkor, ha az első lépést megtesszük, már az is nagy fejlődés cégünk számára. Vegyük sorra, mit nyújthat egy logó a vállalkozásnak:
- A logó a márkaépítés eszköze.
- Ha logó vizuálisan mutatja be a céget: ha igényes és modern, akkor a cégről is ilyen elképzelés alakul ki a leendő vásárlókban.
- Egy jól eltalált logó magabiztosságot és erőt sugároz. Egy ilyen cégben pedig könnyebb megbízni, mint egy „szürke” vállalkozásban.
- Ha logónk egyedi és kitűnik a tömegből, könnyebben megjegyzik a cégünket. Így szerzünk visszatérő vásárlókat.
- Hosszútávon a logó elősegíti, hogy árat emelhessünk. Ha ugyanis kialakul az ügyfélkörünk, ők már ragaszkodni fognak minőségi termékeinkhez. A minőségért pedig hajlandóak többet fizetni.
Logó a nagyvállalatoknak
Természetes számunkra, hogy a nagyvállalatok rendelkeznek logóval. Gondoljunk csak arra, milyen könnyen felidézzük a világ vezető vállalatainak logóit. Elég csak a sárga-piros színkombinációt látni, és máris tudjuk, melyik nagy gyorsétteremlánc logójával van dolgunk.
Pedig a nagyvállalatok is egykor kicsiben kezdték. Meglepő, de a legtöbb nagy cég mai logója egészen hasonlít ahhoz a logóhoz, mellyel sok éve kisvállalkozásként indult! Ez is azt mutatja, milyen fontos sikermutató a logó, az első pillanattól kezdve!
Logó kis cégeknek
A fentiek alapján is egyértelmű, hogy a kisvállalkozásoknak is szükségük egy ütős logóra! Pontosan ők azok, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy logójuk amatőr hatást keltsen! Hogy miért? Ha szeretnének több ügyfelet és nagyobb piacot, ez a lépés kihagyhatatlan. Ha szeretnének a versenyben érvényesülni, logóra van szükségük.
Ki tervezze a logót?
Sokan félnek, hogy a professzionális logó tervezés cégeknek túlságos nagy költséget jelent. Ezért elkövetik azt a hibát, hogy maguknak tervezik a logót. Szakértelem nélkül viszont az eredmény általában kívánnivalót hagy maga után.
Logótervezés grafikai stúdióban
Ha egy hozzáértő, gyakorlott grafikai stúdióra bízzuk a munkát, akkor ez a befektetés hamarosan visszahozza az árát. Cégünk ismertté válik a piacon, hiszen kitűnik a tömegből. Nézzük részletesen, milyen előnyökkel jár, ha profikra bízzuk a tervezést.
- Egyedi, nem sablonos logó jön létre. A tervező időt szán cégünk profiljának és víziójának megismerésére, s ehhez igazítja a munkát.
- Az elkészült logó vizuálisan utal cégünk tevékenységére. Ugyanakkor nem szájbarágós.
- Időtálló lesz a végeredmény. Tehát nemcsak az adott év trendjeinek felel meg, de jó pár évig nem megy ki a divatból.
- Sokoldalúan felhasználható logót kapunk. Tehetjük termékeinkre vagy egyéb céges ajándékokra, cégünk új logója mindenhol jól mutat majd.
Összefoglalva: A kérdés, hogy kinek van szüksége logóra, egyértelműen megválaszolható: az üzlet világában mindenkinek. Legyen szó kis vagy nagy vállalkozásról, egy ütős logóval érvényesülni tud a piacon, és stabil ügyfélkört alakít ki. Érdemes a logótervezést profikra bízni, hogy minőségi munkát kapjunk!