Mivel az internetezési szokások megváltozása miatt ma már rengetegen használják mobiljukat a különféle tevékenységeik során, elengedhetetlen a mobilbarát webáruházak készítése. Ez nem csak a felhasználói igényekhez való igazodást jelenti, hiszen a reszponzivitás az e-kereskedelem alapkövetelménye, a megfelelő mértékű webáruház forgalom egyik legfontosabb feltétele lett.
Webáruházunk akkor mobilbarát, ha a mobileszközön is jól látható a tartalma és minden olyan funkció működőképes, ami a böngészési és vásárlási folyamathoz szükséges.
Az interneten minden sokkal gyorsabban történik, mint a való életben, a felhasználók szinte minden területen, nagyon sokféle weboldal közül választhatnak.
Értelemszerűen, azokon a weboldalakon fognak több időt eltölteni, vásárolni, esetleg visszalátogatni, amelyek nem bosszantók és pozitív felhasználói élményt nyújtanak.
Nem szabad megfeledkeznünk arról sem, hogy a Google is nagyon figyel a jó felhasználói élményre, így egy algoritmus szerint előnyben részesíti a mobilbarát weboldalakat. Mobilbarát webáruházak esetében a felhasználó bonyolult interakciók nélkül is el tud igazodni. Továbbá minden menüpont és funkció jól látható, könnyen elérhető. Az újabb webáruházaknál a fejlesztők már a tervezési folyamatban figyelnek a reszponzivitás irányelveire.
A szakemberek szerint ugyanakkor a mobilra való optimalizálás egy folyamatos tevékenység kell legyen, hiszen ezen a területen nagyon gyorsan és célcsoportok szerint változnak az igények. A mobilbarát webáruházak ma már alapkövetelménynek számítanak. Éppen ezért a bérelhető webáruházak esetében a kínált termékcsomag részét képezik. Régi webáruházak esetében megtörténhet, hogy a felújítás komoly kihívást jelent, túl költséges, így a szakemberek új felület kialakítását is javasolhatják.