A google kulcsszó választó eszköze óriási segítséget jelent a forgalmat leginkább jellemző keresőszavak megtalálásában. Eddig ez a szolgáltatás ingyenes volt, csupán egy Google fiók kellett hozzá és használható volt az eszköz.
A külföldi fiókokban már egy ideje ezen a módon működött a rendszer, ma már sajnos minket is közvetlenül érint a dolog.
Pontos összegek még nincsenek, de a jövőben csakis azok használhatják a szolgáltatást, akik fizetős hirdetői a Google Adwordsnek, mindez az illetékesek szerint a hirdetők érdekében történt.
Az ingyenes adatok sajnos alig érnek valamit, hiszen a 100 és ezer között megadott tartomány nem ad lehetőséget megfelelő értékelésre. Gyakorlatilag az Adwords nem mutatja meg a keresési forgalom időbeni menetét, ami eddig 12 hónapos intervallumot remek grafikus feldolgozásban jelenített meg, most a konkrét információk helyett csupán egy –tól –ig tartományt kapunk eredményül a beírt kulcsszavakra. Ez igen jelentős különbség, hiszen ha 100 és 1000 közötti a keresések száma az lehet 120 és 990 is.
Íme, a példa arról, hogy milyen adatokat kapnak a keveset hirdetők az első képünkön látható.
A második kép pedig a havonkénti bontásban grafikonnal kiegészített eredményt mutatja, a régi módon működő kulcsszó választó eredményét.
A különbség nagy
A keresőoptimalizálásban alapvető kiindulási pont e kulcsszavak forgalmának megközelítően pontos becslése, az új változtatás következtében azonban ez csak azok számára lesz elérhető, akik fizetős hirdetéssel rendelkeznek éspedig ennek bizonyos összeghatár felettinek kell lenni. A többiek csak az alig használható értékelést kapják. A pontos összeghatár egyelőre ismeretlen.
A változtatások indoklásaként a Google Adwords fórumán az illetékes a hirdetők érdekeivel indokolta a változásokat. Ezzel lehet egyetérteni vagy nem, a felháborodás egyértelmű és egységes volt. Mindenesetre fontos mankó veszett el a fizetett hirdetéssel nem rendelkezők számára.
A magyar fiókokban is élesítésre kerültek az ezzel kapcsolatos szabályok. A Google célja egyértelmű: profitmaximalizálás, minél több fizetős hirdetés létrehozása, a mi a klasszikus keresőoptimalizálást sem teszi könnyebbé.
A Google részéről ez elég durva és cinikus lépés és persze a pénz most is oda fog áramlani ahol már van, hiszen ezzel a nagy márkák, nagy cégek jutnak előnyhöz a kicsikkel szemben.