A linkek fontosságát talán már nem kell taglalni, de azért sok olyan kérdés van, amire úgy gondolom érdemes választ adni a témában.
Vágjunk is bele a leggyakrabban és a legkülönlegesebb linképítéssel kapcsolatos kérdésekkel kapcsolatban.
Gyakori kérdések linképítéssel kapcsolatban
Használjunk-e linkkatalógust és ha igen melyiket?
A Google Pingvin után ez a kérdés szinte alap, amire a válasz, hogy mérsékelten vagyis csak olyat ami képes hozni látogatót is, és ezzel nagyon le is szűkítettük a kört: lap.hu, tlap.hu oldalakra.
Meddig végezzünk a linképítést?
Ezt a kérdést általában azok teszik fel akik rövidtávon gondolkoznak, mivel akik már megtapasztalták a megbízható linkek erejét azok tudják a jó linkekből sosem elég, ezért ez egy végeláthatatlan folyamat az internetes marketing világában.
Mennyit érnek a nofollow linkek?
A link erejük ezeknek a linkeknek nem sok, vagyis egy dofollow link sokkal erősebb, de a linkek azért is fontosak, mert látogatókat kapunk általuk, pl: blog kommentekből, fórum hozzászólásokból, videó megosztó oldalakról. Így e linkek is fontosak a maguk nemében. A nofollow linkekhez külön linképítő szakemberre nincs is szükség.
Melyik a legjobb link elemző eszköz?
Sok jó eszköz van a piacon melyek egytől egyik fizetősek, de szerintem olyan, hogy legjobb nincsen. A Moz, Majestic vagy az Aherf is a maga nemében nagyon jó, de még a Semrush is megfelelő lehet. A különbségek nagy vonalakban a linkek számának feltérképezésnek gyorsaságában, és az egyéb szolgáltatásokban rejtőzik.
Kép vagy szöveges link?
Ha jól emlékszem a MOZ tanulmánya kimutatta, hogy a Google inkább a szöveges linkeket preferálja jobban. A szövegkörnyezet és egyéb jellemzők miatt. Így inkább, ha van lehetőségünk valahonnét linket kapni akkor azt szöveges linkként próbáljuk meg elérni.
3db gyengébb vagy 1db erősebb link a hasznosabb?
Erre a választ a következő videó tudja szemléletesen megadni a választ, ami a Page Rank algoritmus működésével foglalkozik.
A láblécben, oldalsávban vagy cikkben elhelyezett link az értékesebb?
Hajdanánt a lábléc linkek igen népszerűek voltak, de manapság ez már nem igaz, mivel sokan visszaéltek a vele, vagy túl optimalizálták ezért a kereső is változtatott. A fő tartalmi rész amit leginkább természetesnek vesz a Google a feltérképezéskor a tartalmi rész vagyis a cikkben elhelyezett link a nyerő.
Az oda vissza linkcsere mikor előnyös?
Ez akkor lehet jó, ha releváns témájú weboldallal cserélünk linket és főleg olyan módon, hogy pl: vendég cikket helyezünk el a csere weboldalon. A témában azonos webhelyen elhelyezett linknek nagy értéke van a rangsorolásban.
Különleges kérdések linképítéssel kapcsolatban
Milyen tartalmat hozzunk létre amivel linket kaphatunk?
Ami nagyon fontos, hogy legyen értéke a célközönség számára, lehet egy hasznos leírás, tipp gyűjtemény, vagy esettanulmány esetleg sajtóközlemény is. De lehet egy videó vagy infógrafika is amit előnyös cikkben elhelyezni. A lényeg, hogy olyan információkat tartalmazzon amivel segít bizonyos kérdések megválaszolásában. És ami még nagyon jól működik az a humor, biztos emlékszik még a Volvo filmre amikor Jean-Claude Van Damme spárgázik a kamionok között.
Mennyire éri meg foglalkozni a nem megfelelő linkek eltávolításával?
A kérdés nagyon aktuális mivel a Google szakembere John Mueller beszélt már arról egy hangout-on keresztül, hogy a disavow link megtagadó eszközt már szinte nem érdemes használni, mivel a kereső algoritmusa ki tudja szűrni az oda nem való linkeket. Azért érdemes jelezni a Google számára mely helyekről szeretnénk az algortimus ne vegye figyelembe a linkeket. Ezt a Google Search Console-ba belépve ezt a linket kell megnyitni: https://www.google.com/webmasters/tools/disavow-links-main
Milyen gyakran érdemes kapni egy domainről linket?
Ha azt mondanánk, hogy nem túl gyakran akkor ez egy megfoghatatlan lenne. Ezért 4-6 havonta érdemes azonos domainről linket kapni, de ha ez teljesen természetes vagyis nem vendég blogolás vagy PR megjelenésből származik akkor lehet gyakrabban is és a világ minden kincséért sem mondjuk azt, á még sem kell mert nem telt le a 4 hónap kivárási idő. Amint látható a linképítésben és maga a keresőoptimalizálásban sem lehet mindent kőbe vésve betartani. A lényeg a természetesség és az egészséges arányok megtartása.
Mit csináljunk ha túloptimalizáltak a linkszövegek?
Vagyis túl sok kulcsszavas link mutat a weboldalunkra, akkor mitévők legyünk, töröltessük, módosítsuk? Ez a kérdés akkor időszerű ha egy linkprofil vizsgálatkor derül ki a horgonyszövegek túloptimalizálása. Az ilyen vizsgálatot általában egy helyezés romlás következményeként szoktak kérni a vállalkozók. A kapkodás nem jót jelent, és inkább bízzuk szakemberre a cselekvést. Mert ha gyenge a weboldal akkor onnét akár érdemes töröltetni a linket, de az is lehet, hogy érdemes inkább új linkeket építeni és azok linkszövegeit természetes módon elhelyezni. A módosítást csak ritkán javasolt, mert ezt a Google nem tartja teljesen természetesnek.
Forrás: Evenich András