Keresőoptimalizáló körökben nyilvánvaló, mégsem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a linkek és a tartalom a két legfontosabb tényező a természetes rangsor felállításakor. A Google képviselői ezt a tényt első ízben vállalták fel.
A harmadik, de kevésbé fontos tényező a RankBrain algoritmus.
Az információ forrása Andrei Lipattsev aki a Google vezető mérnöke (Search Quality Senior Strategist). Mindezt a WebPromo által szervezett Hangouton hangzott el, amikor számos neves SEO szakértő kérdezte a Google algoritmusaival kapcsolatosan a mérnököt.
A konkrét kérdést Amon John tette fel:
„Előnyös lenne számunkra, ha tudnánk, mi a két legfőbb rangsorolási tényező. A weboldal tulajdonosok jobb weboldalakat tudnának építeni..”
Andrei Lipattsev lényegretörően válaszolt:
A Google képviselője korábban nyilatkozott arról, hogy bizonyos keresések esetén a RankBrain algoritmus sorrendben a harmadik legfontosabb rangsorolási faktor, bár ez nem önállóan létező elem, hanem a meglévő rangsorolási elemek újrasúlyozását jelenti összességében.
Tulajdonképpen keresőoptimalizáló szemmel a Google bejelentésében valójában nincs semmi meglepő, mégis súlya van, hiszen több mint 15 éven át kellett rá várni, hogy a Google hivatalosan elismerje, mely két tényező a leghangsúlyosabb a találati rangsor összeállításakor, mely tényezők alapján nyilvánítanak értékesnek, a keresőrobotok egy weblapot.
Kiegészítésnek fontos lehet még, hogy weblap tartalmát érdemes és tanácsos időről, időre frissíteni témától függetlenül, hogy a tartalma élő legyen. Erre remekül megfelel egy blog vagy a vásárlói vélemények illetve a szolgáltatást igénybe vevők véleménye.
A linkek építését sem tanácsos abba hagyni, hiszen időközben a már felépített linkek törlésre kerülhetnek, esetleg megszűnhetnek a katalógusok is ahová régebben regisztráltuk a weblapunkat.