Főszerepben a kulcsszavak
A keresőoptimalizálás első és legfontosabb lépése, a weblapra legrelevánsabb kulcsszavak kiválasztásával kezdődik. Ez nem tűnik nehéz feladatnak de nagyon is fontos, mivel a jól optimalizált honlapot csak jól megválasztott kulcsszavakra fogják megtalálni a látogatók.
A Google ennek megkönnyítésére az általános felhasználók számára is hozzáférhetően egy könnyen kezelhető programot biztosít. A következőkben ennek használatához szeretnénk segítséget nyújtani.
Csak egy Google fiók szükséges hozzá
A programhoz való belépéshez csak egy bármilyen e-mail címre van szükség amelynek a segítségével létrehozhat egy Google fiókot.
Ezután már csak be kell lépni a kulcsszókeresőbe a : https://adwords.google.com linken, a fiókhoz tartozó belépési információkkal. Aki már hirdetett a Google-Adwords-el annak már biztos, hogy van ilyen.
Az “Eszközök és elemzés” címet legördítve el meg is találtuk amit kerestünk: a “kulcsszóválasztó eszköz”-t.
A következő, nagyon fontos lépésben ki kell választani az országot és a nyelvet. Ha ezt elmulasztjuk torz eredményt kapunk, hiszen mi csak a magyarországi magyar nyelvű találatokra vagyunk kíváncsiak.
Ha ezzel készen vagyunk egy egyszerű kezelő felülethez jutottunk amelynek a felső szélén találunk egy ablakot ahová beírhatjuk a saját üzletünkkel kapcsolatos kulcsszavakat, a bal oldalon lévő mezőben pedig három kicsi négyzet közül a középsőt csekkoljuk be, mert mi a “pontos” egyezésre vagyunk kíváncsiak a három lehetséges közül.
A pontos kulcsszó megkeresése
A “keresés” gombra kattintva megkapjuk a “helyi havi keresések” számát vagyis azt hogy például a “keresőoptimalizálás” kulcsszót 5400 látogató írja be havonta. Ez azt jelenti, hogy az erre a kulcsszóra legvalószínűbben a keresőben a top10-ben található oldalak és a lap tetején rózsaszín háttérrel megkülönböztetett- Google hirdetések osztoznak meg az 5400 kattintáson.
Kulcsszó ötletek
Az oldal második harmadában további segítséget nyújt a program a kulcsszó keresésünkhöz. Olyan releváns kulcsszóötleteket ad amelyeket a statisztikák alapján még érdemes megfontolás tárgyává tenni optimalizálási szempontból. Esetünkben a “keresőmarketing” kulcsszón még érdemes elgondolkodni, hiszen 480 látogató keres ezt beírva a keresőbe.
Mennyibe kerülne ha hirdetnénk a Google-on?
A gördítő sáv mellett közvetlenül pedig a “becsült CPC” –ről kaphatunk információkat, ami azt mutatja meg hogy hozzávetőlegesen milyen összegbe kerülne kattintásonként, ha a Google-on hirdetnénk az adott kulcsszóra.
Ahhoz, hogy ennek az információnak is a birtokába jussunk a jobb oldalon az “oszlopok” gombra kattintva a legördülő mezőben a “becsült CPC”- t válasszuk ki.
Ez az összeg a “keresőoptimalizálás” kulcsszóra 210Ft/ kattintás ami forintálisan azt jelenti, hogy ha a lista fölötti hirdetések között szeretnénk szerepeltetni weboldalunkat akkor minden egyes kattintásért amit a felhasználóktól kapunk 210Ft-ot fizetünk, ez 1000 látogatóval számolva az 5400-ból aki beírja ezt a kulcsszót 210.000Ft/hó és itt van az a pont amikor szerintem már senki számára sem kérdés, miért is éri meg optimalizáltatni a weboldalát, ahelyett, hogy a borsos árú hirdetésért fizet.
Természetesen ez témánként és kulcsszvanként más-más összeg lehet, ez csak egy példa. A program segítségével ki ki a saját üzletével kapcsolatosan megkeresheti ezeket az információkat és számolgathat. Az eredmény tükrében pedig a döntés az övé.
A megfelelő kulcsszavakkal máris nyerők lehetünk?
A megfelelő kulcsszavak kiválasztásán túl még számos kívánalomnak érdemes megfelelni, ahhoz, hogy weboldalunk a Google számára értékes legyen és számunkra vágyott helyezést érjünk el a keresőkben.
A folytatásban elemezzük a weboldalt és átalakítjuk a Google keresőrobotjainak ízléséhez igazodva (Pld: fejlécek , dőlt illetve félkövér betűk használata , minél több valódi tartalom). A másik fontos komponens a bőséges, megfelelő információkat tartalmazó és egyedi és releváns tartalom. E nélkül nem is érdemes pénzt invesztálni az optimalizálásba és különben miért is költené el a pénzét az ügyfél egy olyan üzletben ahol még csak nem is tájékoztatják megfelelően a szolgáltatás részleteiről.
Vegye igénybe a Google Adwords Hirdetés Menedzsment szolgáltatásunkat és növelje weboldala látogatottságát még ma!