16. A szövegben korán szerepeltess belső linkeket
A visszafordulási arányod (azon látogatók aránya, akik egy oldal megtekintése után elhagyják az oldalad) egy fontos faktor, amit a Google vizsgál a rangsorolásod során. Hogy minimalizáld ezt a számot, szerepeltess már a szöveg elején belső linkeket.
17. Szerepeltess legalább 3-4 belső linket
A másik ok, amiért érdemes belső linkeket a szövegedbe ágyazni az, hogy a posztjaid kapcsolódása segíti a kereső-motorokat a tartalmad megértésében. Győződj meg róla, hogy legalább 3-4 belső linket ágyazol minden új tartalmadba, melyek korábbi posztokra utalnak vissza.
18. Linkelj a szöveghez vonatkozó oldalakat
Érdemes külső linkeket is a posztodba ágyazni, melyekkel a forrásaidra hivatkozol. Ez segít hitelesebbé tenni a tartalmad.
Győződj meg róla, hogy a külső forrásra mutató linkjeid olyan oldalakra irányuljanak, melyek hitelesek és elismertek az adott témában, például ha állatokkal kapcsolatos a tartalom, az Animal Planet oldala egy jó forrás lehet.
19. Használj megfelelő nyelvtant és helyesírást
Nem csak az olvashatóság miatt fontos a nyelvtan, a kereső-motorok is odafigyelnek erre. (és büntetést is adnak a hibákért)
Használhatsz WordPress plugint mint a TinyMCE Spellcheck hogy ellenőrizhesd a helyesírásod. Vagy használhatsz bővítményeket a böngésződhöz, mint az After the Deadline.
20. Írj hosszú cikkeket
Alapvetően minél hosszabba a tartalmad, annál magasabbra kerül a rangsorba. Ez azért van, mert a Google értékesebbnek tartja a hosszabb tartalmakat. Azért is jó a hosszabb tartalom, mert ez növeli a látogatók által az oldalon eltöltött idő hosszát, mielőtt a „vissza” gombra kattint (dwell time). A Dwell time is egy faktor, amit a kereső-motorok figyelmembe vesznek az oldal rangsorolásánál. Jó példa erre az alábbi oldal: az elektromos cigi egy olyan új eszköz.
21. A tartalom legyen minőségi
Talán ez a legfontosabb az összes tipp közül: bizonyosodj meg a szöveged igényes voltáról. Minél igényesebb és használhatóbb a tartalmad, annál jobban fogják az emberek értékelni.
Emlékezz, a Google sikere az, hogy a legjobb találatokat dobja fel. Legyenek a te posztjaid a legjobbak a témában.
22. Használd a multimédia eszközeit
Fontos még az oldalad rangsorba állításakor, hogy hány látogató lép interakcióba a tartalmaddal. Ezért fontos használni a multimédia által nyújtott lehetőségeket.
Például készíthetsz kérdőíveket, melyekkel ösztönözheted az interaktív tevékenységet az oldaladon. (ezt olyan eszközökkel is megteheted, mint a Qzzr)
További lehetőség még a zenei, képi, videó tartalmak beágyazása, valamint közösségi oldalak moduljait beépíteni.
23. Engedélyezd a hozzászólást és válaszreakciót
Ezzel tovább növelheted a látogatók tevékenységét az oldalon.
Szóval reagálj minél több kommentre, ezzel nem csak a látogatói aktivitást növeled, de a tartalmad hosszát is növeled egyidőben.
24. Csökkentsd a képek fájlméretét
Az oldal betöltési sebessége egy fontos szempont az SEO-ban, ezért optimalizálnod kell a feltöltendő képek fájlméretét mielőtt közzé teszed őket.
A WordPress-esl ezt is automatikusan megteszi azzal hogy újraméretezi a képet, így csökkentve a fájlméretét. (itt egy lépésről-lépésre tutoriál mely megmutatja hogyan csináld)
25. Használj kulcsszavakat a képek nevében
Arról is győződj meg hogy a kép nevében szerepel a kulcsszó mielőtt feltöltenéd.(Igen a Google ezt is látja!)
26. Használj Alt szöveget
A kép címkéiben legyenek leíró Alt címkék, és a kulcsszót is használd ha odaillik.
A WordPress-ben minden képfeltöltésnél adhatsz hozzá Alt címkéket.
27. Használj Címszöveget
Ajánlatos a Címszöveget is a kép címkéi közé írni, valamint ahogy fentebb említve volt a kulcsszót is.
A kép Címszövegét ugyanott adhatod meg ahol az Alt-címkéket a WordPressben.
28. Hangsúlyozd a címet (SEO cím)
Ha tudod, fogalmazd bele a kulcsszavad a cím elejébe hogy segítsd vele az SEO-t.
Mióta telepítetted a Yoast SEO-t ezt egyszerűen megteheted az SEO title rubrikában.
29. Írj egy kattintás-mágnes SEO címet
Fontos hogy a cím bevonzza a látogatókat. Annyival kerül majd előrébb az oldalad a rangsorba, amennyivel többen kattintanak rá mint a többi oldalra.(nő az átkattintási arány). Ez egy kritikus pont, a címet nagy gonddal válaszd meg!
Ajánlott olvasmány: 21 Headlines that Went Viral (and How You Can Copy Their Success)
30. Tartsd az SEO címet 65 karakter alatt
Ennél csak rövidebb legyen, hiszen ha hosszabb a találatok listájában le lesz vágva a cím vége.